WooCommerce-winkels hebben zoveel verschillende manieren om te groeien dat het soms moeilijk kan zijn om bij te houden wat werkt en wat niet. Hier zijn 19 WooCommerce-tips en -trucs die u kunt gebruiken om uw online winkel te verbeteren.
Gebruik merken in uw winkel
Elke branche heeft bepaalde merken die synoniem zijn met dat gebied van dienstverlening. Als u producten aanbiedt die niet van u zijn, overweeg dan om merken te presenteren die aansluiten bij uw eigen missie om de verkoop te stimuleren.
Gebruik de allerbeste beveiliging
Installeer een SSL-certificaat en zorg ervoor dat u de beste beveiligingsplug-ins gebruikt die beschikbaar zijn voor uw storefront. Er zijn veel verschillende manieren waarop hackers aan de informatie van uw klanten kunnen komen, en u moet zich tegen al deze manieren beschermen.
Maak vaak een back-up van gegevens
Een kwaadaardige aanval of een eenvoudige softwarefout kan uw website dagen of weken verlammen als u niet voorzichtig bent. Door regelmatig back-ups van uw gegevens te maken, kunt u uw winkel gemakkelijk weer aan de gang krijgen, mocht dit u ooit overkomen.
Gebruik goed geoptimaliseerde productafbeeldingen
Uw productafbeeldingen moeten van hoge kwaliteit zijn, maar zo klein mogelijk om ervoor te zorgen dat ze snel worden geladen. Een klant die lang wacht op het laden van een productafbeelding, kan ongeduldig worden en naar de volgende winkel gaan.
Schrijf geweldige productbeschrijvingen
Uw productbeschrijvingen moeten kort maar effectief zijn en snel de kenmerken van elk product benadrukken. Zorg ervoor dat uw verkoopkopie aantrekkelijk is en overweeg indien nodig een professionele copywriter in te huren. Maak ook waar mogelijk gebruik van bullets.
Productvideo’s maken
Productfoto’s zijn handig, maar video’s zijn nog beter. Door video’s aan te bieden, kunt u uw klant een product in actie laten zien. Streamingdiensten zoals YouTube maken de toegang tot de video’s eenvoudig, zelfs op mobiele apparaten. (Niet gerelateerd, maar hier is een video over hoe een product kan worden gedistribueerd naar andere woocommerce multi-winkels)
Aanbieding dagelijkse aanbiedingen
Als je dagelijks nieuwe deals en kortingen aanbiedt, krijg je klanten de gewoonte om vaker in je winkel te kijken. Maak er natuurlijk geen gewoonte van om elke dag een e-mail te sturen, maar maak de deals leuk op je website zodat ze vaak willen bezoeken.
Bulkkortingen aanbieden
Bulkbestellingen kunnen u helpen door de verzendkosten te verlagen. Bied bulkkortingen aan om dit gedrag aan te moedigen. Zo helpt u zowel u als uw klanten. U kunt zelfs gratis verzending aanbieden nadat klanten een bepaalde bestedingsdrempel hebben overschreden – dit is zeer populair en effectief.
Maak voorraadstatus duidelijk
Het is frustrerend om alleen een aankoop te doen om te ontdekken dat een artikel momenteel niet op voorraad is. Maak duidelijk wanneer artikelen niet of beperkt op voorraad zijn, zodat klanten daar niet mee te maken krijgen.
Moedig beoordelingen aan
Zolang u kwaliteit serieus neemt, kunnen product- en winkelrecensies u alleen maar ten goede komen. Zorg ervoor dat u beoordelingen aanmoedigt en tools aanbiedt die het schrijven van beoordelingen gemakkelijk maken, ook op sociale media.
Promotieschuifregelaars maken
Door sliders toe te voegen aan uw winkel wordt reclame maken heel eenvoudig. Door er een in uw winkel te plaatsen, kunnen klanten alle beschikbare kortingen bekijken zonder dat ze weg hoeven te navigeren van de producten die ze willen.
Abonnementen aanmoedigen
Zorg voor een nieuwsbrief of reguliere mailing waarop klanten zich kunnen abonneren. Dit geeft u een manier om contact met hen op te nemen, zelfs als ze uw winkel al een tijdje niet hebben bezocht.
Toon relevante producten prominent
Wanneer uw klanten een zoekopdracht uitvoeren, zouden ze producten moeten zien die relevant zijn voor hun interesses. Zorg ervoor dat deze gemakkelijk te zien zijn, omdat dit de navigatie voor de klant helpt versnellen.
Creëer een eenvoudig afrekenproces
Zodra uw klanten een product hebben gekozen, moet u er alles aan doen om ze snel door de kassa te krijgen. Afrekenen met één klik is het beste.
Aanbieding verlanglijst
Het aanbieden van een optie om items op een verlanglijst te bewaren, kan van een onwillige klant een betalende klant maken. Zorg ervoor dat verlanglijsten gemakkelijk kunnen worden toegevoegd en waaruit u kunt winkelen.
Een knop “Doorgaan met winkelen” toevoegen
Als uw klant op het punt staat een bestelling te plaatsen, maar vervolgens iets anders wil kopen, moet u dit met één klik kunnen doen. Als u klanten toestaat om op elk moment door te gaan met winkelen, kunt u uw omzet verhogen.
Aanpasbare producten toestaan
Als er ruimte is om bepaalde producten aan te passen, of het nu gaat om maat, kleur of gepersonaliseerde berichten, laat dat dan toe en benadruk het. Dit geeft klanten meer controle over hun uiteindelijke aankoop.
Vraag alleen om basisinformatie
Vraag klanten bij het ontwerpen van registratieformulieren alleen om de informatie die u nodig heeft. Mensen worden terughoudend als je te veel informatie vraagt.
Toevoegen aan de rich snippet
Rich snippets zijn een manier om meer informatie aan klanten te tonen in zoekresultaten, zoals recensies, productprijzen en enkele andere belangrijke gegevens. Hierdoor kun je je onderscheiden van de massa.
Door de bovenstaande tips te volgen, wordt uw WooCommerce-winkel iets heel speciaals. Houd deze ideeën altijd in gedachten om uw succes te verzekeren.